2020. március 8.

Kész a terv: idén ezt fogok termeszteni az erkélyen

A Balkonkertünk megtervezése című bejegyzésemben már megírtam, hogy a kevés hely előretervezést igényel: jó, ha előre kigondoljuk, hogy milyen zöldségeket, fűszernövényeket, netalántán gyümölcsöket, és hogy azokból is milyen mennyiségben szeretnénk termeszteni az erkélyünkön. Ehhez híven én is megterveztem előre az idei emeleti kertemet: az éppen készülő raklapos növénytartókat, négy közepes ültetőládát, egy normál balkonládát, három nagyobb és öt közepes ületetőcserepet fogok biztosan bevonni a termesztésbe :)

Az emeleti kertem idei tervei
Emeleti kertem terve: idén ezeket a növényeket fogom termeszteni az erkélyünkön.

Zöldségek: nagyobb mennyiségben koktélparadicsomot fogok termeszteni, mert az nagy kedvenc nálunk, sőt nassolni is tökéletes :) A paradicsom nagyon fény- és melegigényes, ezért jó helye lesz a DDNy-i tájolású, napfénynek erősen kitett erkélyünkön, viszont gyakran is kell majd locsolni. Hasonló igaz a paprikára is. A hagyma nem igényel olyan nagyon sok vizet, de az ennyire kitett helyeken azért ezt is locsolni kell majd. Dughagymát és magról sarjadékhagymát is tervezek vetni, majd meglátom, hogy melyikkel járok jobban. Megpróbálkozok spenót és néhány fejessaláta termesztésével is, illetve szeretnék esélyt adni a cukkini termesztésére is, amire két közepes ültetőládát szánok. Végül pedig kipróbálom majd a krumpli termesztését is. Ehhez rendeltem a netről 800 forintért egy ültetőzsákot, amiből a kifejlett krumplikat egy oldalsó tépőzáras ablakon keresztül könnyen ki lehet szedni. Ha működik a dolog, mindenképpen megírom! :) 

Gyümölcsök: mindenképpen szeretnék saját epret az erkélyünkre, mert az az egyik kedvenc gyümölcsöm és nagyon nagy mennyiségben meg tudok enni belőle. Az eper is szereti a kitett erkélyeket, és elég vízigényes. A javaslatok szerint a balkonkertünkbe válasszunk folyton növő szamóca palántát, hogy egész nyáron csipegethessünk belőle.

Fűszernövények: azokat a fűszernövényeket választottam, amelyeket a leggyakrabban használnom, és szárítva vagy fagyasztva télre is el tudok raktározni belőlük. A kedvencem a petrezselyem, amiből szinte minden ételbe lehet tenni, a mentát teaként, limonádéba vagy csokis sütik alapanyagaként szoktam leginkább használni, a citromfüvet hasonlóképpen, a bazsalikomot pedig mi leginkább húsos ételekhez vagy pizzákhoz fogyasztjuk.

Vetőmagok és dughagymák előkészítve!
Felkészülve a vetésre: vetőmagok és a dughagymák. A krumplikat még későbbre várom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Legnépszerűbb bejegyzések